Fiat
Elektriautod

Lerici Image with no logos_768x888 - 1

Tulevik või olevik? Fiati vaatenurk

See elektriline tarbesõiduki kontseptsioon, mis meenutab kompaktseid linnamaastureid, seab esikohale elektrilise ja jätkusuutliku nullheitmega liikuvuse. Selle silmapaistvaks omaduseks on kohandatav põrand, mis mahutab kuni neli akupakki, millest igaüks tagab 100 kilomeetri sõiduulatuse. Viies moodul asub esi- ja tagaistmete vahel, suurendades veelgi selle võimekust.
2020. aastal jättis Fiat linna liikuvuse valdkonnas märkimisväärse jälje, lansseerides ikoonilise 500e 100% elektrilise mudelina, mille eesmärk oli linnatransporti revolutsiooniliselt muuta.

Suund elektri poole

Elektriautodest rääkides räägime tulevikust. Paljud riigid tunnistavad elektriautode eeliseid ja pakuvad nende kasutuselevõtu ergutamiseks spetsiaalseid eeliseid. Elektriautod töötavad võimsate ja moodsate akude abil, tekitades nullheitmeid ja minimaalset müra, välja arvatud heli, mis annab jalakäijatele auto kohalolekust märku. Elektriautod liigitatakse akutoitel elektrisõidukiteks (BEV), kuna need töötavad laetavate akudega, mida laetakse avaliku elektrivõrgu või eralaadimisjaamade kaudu.


Elektriautode laadimisajad varieeruvad suuresti sõltuvalt aku tüübist, laadimismeetodist ja aku mahutavusest.

Elektriautodel on mitmeid eeliseid nii isiklike kui ka keskkonnaalaste eeliste osas:

1. Juurdepääs piiratud aladele

Elektriautodel on linnapiirkondadesse tasuta juurdepääs, kui selleks on olemas omavalitsuse luba.

2. Madalamad energiakulud

See on kuluefektiivsem kui tavapäraste kütuste kasutamine ja seda saab teha ka kodus.

3. Lihtne sõita

Ideaalne linnasõiduks, pakkudes sujuvat kiirendust ja ühe pedaaliga juhtimise lihtsust.

4. Väiksem hooldus

Elektriautodel on lihtsam mehaanika, vähem komponente ja vedelikke, mida tuleb täita.

Laadimise kulud ja ajad

Elektriautode akude laadimisaeg sõltub aku mahutavusest, laadimisvõimsusest (kW) ja sõiduki laadija maksimaalsest võimsusest. Autotootjad uurivad ja arendavad pidevalt akusid, mis pakuvad suuremat sõiduulatust ja kiiremat laadimisaega. Kaasaegsed elektriautod kasutavad peamiselt liitiumioonakusid (Li), mis on tuntud oma vastupidavuse poolest.


Avalikes laadimisjaamades on laadimise eest tasumiseks mitmesuguseid maksevõimalusi, näiteks fikseeritud kuumakse või laadimistasu, lisaks operaatori või e-mobiilsuse teenusepakkuja (e-MSP) määratud seansikuludele. Kodus saab laadida spetsiaalse seadme (Wallboxi) või tavalise pistikupesa abil, kusjuures kulud varieeruvad sõltuvalt energiavajadusest ja elektritarnijast. Te saate soovi korral paigaldada täiendava arvesti, et jälgida laadimisenergia kulusid eraldi.

Mugav laadimine

Üldiselt sõltuvad elektriautode laadimisajad aku mahutavusest, laadimisvõimsusest (kW) ja sõiduki laadija maksimaalsest võimsusest.


Kõige tavalisem ja mugavam viis elektriauto laadimiseks on pistikupesa kaudu. Kiiremaks laadimiseks saavad omanikud aga valida seinale paigaldatava laadimisjaama või avalikud laadimisjaamad. Seinalaadimisseadmeid saab paigaldada koju või töökohale, pakkudes kiiremat laadimist. Linnades strateegiliselt paiknevad kiirlaadimisjaamad pakuvad suurt võimsust vahemikus 50 kuni 180 kW. Avalikku laadimist saab teha vahelduvvoolu (kaabelrežiim 2 ja 3) või alalisvoolu (kaabelrežiim 4) abil. Laadimisajad võivad varieeruda minutitest tundideni, sõltuvalt sõiduki aku mahutavusest, laadimispunkti võimsusest ning keskkonnateguritest, nagu temperatuur ja aku kulumine.

Laadimisajad võivad varieeruda minutitest tundideni, olenevalt sõiduki aku mahust, laadimispunkti võimsusest ja keskkonnateguritest, nagu temperatuur ja aku lagunemine.