NÕUSTUN

Uudised

Uus Fiat 500X – moodsad tipptehnoloogiad ja veelgi säästlikumad mootorid

05 October 2018

Fiat_New-500X

Eestisse jõuab uuenenud Fiat 500X – Euroopas armastatud kompaktne linnamaastur, ollel üks viiest Vanas Maailmas enim müüdud mudelist omas segmendis. Selle uuenenud välimus ja interjöör rõhutavad nüüd veelgi enam nimes peituvat identiteeti, milleks on legendaarne Fiat 500. Täiesti uued kolme- ja neljasilindrilised turbomootorid võimaldavad saavutada 20% võrra suuremat säästlikkust ja vähendada mürataset. Sõiduki varustust on täiendatud uute mugavus- ja ohutussüsteemidega.

„Väikeste linnamaasturite turg kasvab Euroopas kõige kiiremini ja Fiat 500X on üks selle segmendi peamisi esindajaid. Legendaarse Itaalia maanteemuhu Fiat 500 geenid kohustavad, et iga selle perekonna auto oleks välimuselt stiilne ning samas ka kvaliteetne ja peresõbralik. Esimene Fiat 500X vastas neile kriteeriumidele suurepäraselt, olles segmendi enim müüdud mudel Itaalias. Uuenenud väikemaastur rõhutab Fiat 500-lt päritud identiteeti veelgi enam, uued tipptehnoloogad ja moodsad mootorid aga tähendavad novaatori positsiooni omas segmendis ning võimaldavad liidrikohta veelgi paremini hoida,“ väidavad Fiati esindajad.

Veelgi rohkem Fiat 500 stiili
Fiat 500X põhiliseks ja kõige paremini nähtavaks väliseks uuenduseks on tuled. Uued ovaalsed päevasõidutuled ja LED-tagatuled näevad välja moodsad ja omanäolised. Lisavarustuse valikus on koos Magnetti Marelliga loodud LED-lähi- ja -kaugtulede süsteem. See valgustab teed 20% eredamalt, kui eelmises mudelis kasutatud ksenoon, tarbides viis korda vähem energiat.
LED-tuled vähendavad juhi silmade väsimust, kuna valgustavad teed nii, nagu oleks päev ja parandavad samas märkimisväärselt ka ohutust. Tänu eredamale valgustusele märkab 90-kilomeetrise tunnikiirusega sõitev juht takistust umbes 4 sekundi võrra varem kui halogeentuledega autos. Reaalsuses tähendab see 100-meetrist vahet.
Lisavarustusena on võimalik tellida Adaptive-High Beam süsteemi, mis vahetab kaugtuled automaatselt lähituledele, kohe kui süsteem teeb kindlaks, et vastu tuleb sõiduk või jõutakse järele teisele autole, mida on oht pimestada. Kohe, kui teisi autosi ei tuvastatda, lülitakse kaugtuled taas sisse.
Uuenenud on ka Fiat 500X salong, kus on tähelepanu keskpunktis juhi mugavus. Esipaneelil on täiesti uus armatuurlaud, mille graafiliste elementide tähendus on hetkega mõistetav. Traditsiooniliselt on kogu info jaotatud kolme ringikujulisse näidikusse: äärtes on tahhomeeter ja spidomeeter, keskel aga 3,5-tollise läbimõõduga TFT-ekraan, kus kuvatakse põhilist teavet teekonna ja auto kohta.
Täiesti uus on ka nahkkattega rool, mida on nüüdsest veelgi mugavam käes hoida. Roolil asetsevad nupud võimaldavad ilma käsi lahti laskmata nii raadiokanaleid vahetada kui ka mitmeid muid toiminguid teha.
Fiat 500X uuendused hõlmavad ka keskkonsooli, mille keskmes asub 7-tolline puutetundlik ekraan, auto paljusid funktsioone saab aga juhtida UconnectTM süsteemi abil. See tähendab Bluetoothi ühilduvust, häälkäsklusi, sõnumite lugemist ja palju muud. Apple CarPlay või Android Auto rakenduste kasutajad aga saavad oma nutiseadme auto süsteemidega ühendada ning Google Mapsi, Spotifyd ja teisi programme otse Fiat 500X ekraanil kasutada.

Inseneride prioriteediks on mugavus ja säästlikkus
500X on esimene Fiati mudel, kuhu on paigaldatud tootja poolt täiustatud uusimate turbomootorie sari, mille diiselmootorid on 20% eelmistest vaiksemad, bensiinimootorid aga 20% säästlikumad.
Kõik uued mootorid vastavad rangeimatele Euro 6/D-TEMP keskkonnanõuetele. Tootja pöörab eriti suurt tähelepanu mootorite töökindlusele, mistõttu need läbivad 75 000 tundi virtuaalteste, 60 000 tundi laboriteste ja 5 miljonit kilomeetrit reaalsetes sõidutingimustes.
Fiat 500X mootorivalikusse kuulub kaks bensiini- ja kolm diiselmootorit. 1-liitrise töömahuga kolmesilindriline bensiinimootor saavutab 120 hj ja 190 Nm, 1,3-liitrise töömahuga neljasilindriline aga 150 hj ja 270 Nm. Neid mõlemaid kasutatakse esisillaveoga mudelites. Kolmesilindrilise mootoriga kasutatakse 6-käigulist käsikäigukasti, neljasilindrilisega aga 6-käigulist topeltsiduriga DCT automaati.
Kõigil MultiJet2 II diiselmootoritel on uusimad SCR-filtrid, mis muudavad kahjutuks suurema osa süsinikdioksiidi osakestest. Kõige väiksem 1,3-liitrine mootor on 95-hobujõuline ja pöördemomendiga 200 Nm, keskmise 1,6-liitrise diisli vastavad näitajad on 120 hj ja 320 Nm, võimsaimal 2-liitrisel aga 150 hj ja 350 Nm. Need mootorid paistavad silma nii muljetavaldava ökoloogilisuse, kui ka paindlikusega: 1,3- ja 2,0-liitrised mudelid saavutavad suurima pöördemomendi 1500 pöörde juures minutis.
95- ja 120-hobujõuliste mootoritega autod on esisillaveoga, 150-hobujõulised aga neljarattaveolised. 95 hj diiselmootoriga autol on kasutusel 6-käiguline manuaalkäigukast, 120 hj – 6-käigulise manuaal- või automaatkäigukast, 150 hj aga Fiati kontserni moodsaima 9-käiguline automaatkäigukast.

Ohutustehnoloogia standardvarustuses
Kuigi nii Fiat 500X välimuses, salongis kui ka mootorivalikus on palju uuendusi, leiame neid kõige rohkem siiski mugavus- ja ohutussüsteemidest.
Iga Fiat 500X standardvarustusse kuulub kiiruskontroll koos liiklusmärkide ja kiiruspiirangute jälgimissüsteemiga. Armatuuril kuvatavate teavituste abil erinevate liikluspiirangute ja muude teemärgistuste kohta, ennetame juhi tähelepanu hajumisest tulenevat kiiruseületamist. Antud funktsioon on eriti sobiv äärelinna tingimustes, kus on palju erinevate kiiruspiirangutega teelõike. Süsteem jälgib kiirust piiravaid liiklusmärke ja hoiatab, kui auto kiirus on lubatust suurem. Piisab vaid ühest nupuvajutusest, et kiiruskontroll auto kiirust kuni antud teelõigul lubatuni vähendaks.
Sõidurajal püsimise abisüsteem toimib siis, kui auto sõidab 60- kuni 180-kilomeetrise tunnikiirusega. Spetsiaalne optiline andur jälgib sõiduradu ning, kui auto sõiduraja piirjoone ületab, pöörab süsteem õrnalt rooli vastassuunas ja suunab Fiat 500X endise sõiduraja keskele tagasi. Kui näidatakse suunatuld, saab süsteem aru, et sõiduraja vahetus on teadlik ja planeeritud, ning jääb ooterežiimi.
Fiat 500X varustuse hulgast leiame ka spetsiaalse ohutu kauguse anduri ja piduriabi, mis toimivad koos püsikiirusehoidjaga. Kui teisele autole kiiresti lähenetakse, vähendab süsteem kiirust automaatselt, takistuse kaugenemisel aga suurendab taas kiirust.
Väike linnamaastur „jälgib“ ise teed ja „näeb“ erinevaid takistusi. Kui juht ootamatult teele ilmunud takistusele ja hoiatussignaalidele ei reageeri, võib Fiat 500X ka ise pidurdada ning nii kokkupõrget vältida, või vähemalt selle tagajärgi leevendada. Ohtliku olukorra tuvastamisel tõstab kokkupõrke ärahoidmise süsteem Brake Assist automaatselt rõhku pidurisüsteemis, lühendades nii auto pidurdusteekonda.

Eestis algab Fiat 500X hind 16 990 eurost ning auto jõuab esimeste ostjateni sügise lõpul.

Viimased uudised Fiatilt