x 

NÕUSTUN

Uudised

Fiat Tipo saab 30-aastaseks

01 March 2018

160502_Fiat_Tipo-5-porte_07

Fiat Tipo ületab noorusliku 30-aastase vaimsuse ja teadlikkusega järjest uusi proovikive. Fiat Tipo on tugevdanud oma positsiooni tänu edule eluliselt olulises C-segmendis, milles Fiat on alati olnud juhtival positsioonil.

Fiat Tipo debüüt toimus 26.01.1988. Mudel oli Fiat Ritmi mantlipärija, mis oli omakorda välja vahetanud mudeli Fiat 128. Alates mudelist 1100 on Fiati keskmise suurusega sõidukid sõidutanud sotsiaalse, majandusliku ja tehnilise arengu teedel nii Itaalias kui ka Euroopas lisaks Itaalia peredele ka teisi kliendigruppe. Need mudelid tõestasid end juba algusest peale ideaalse valikuna noorte professionaalide jaoks ning praktilist, moodsat ja elegantset toodet otsivate perede jaoks.
30 aastat tagasi oli Fiat Tipo idee tõeliselt uuenduslik. Fiati insenerid disainisid sõiduki, mis on väga hea juhitavuse, jõudluse, mugavus- ja turvalisustasemega. Sealjuures ei tehtud mingeid kompromisse ning keskenduti rohkem kui kunagi varem sõiduki ergonoomilisusele. Tipo eristus tänu oma täpsele konstruktsioonile. Selle puhul rakendati usaldusväärsuse ja kvaliteedi tagamiseks uuenduslikke tootmistehnoloogiaid ja kvaliteetseid materjale. Kõrgelt hinnati sõiduki funktsionaalsust, lihtsust ja isikupära.
Need omadused on olemas ka tänapäevasel Fiat Tipol, mis viitab tema eelkäija vaimsusele. Tegemist on ainulaadse tehnoloogia, vastupidavuse ja kasutatavuse seguga, mis on vallutanud C-segmendi tänu oma praktilisusele. Tipo oli 2017. aastal Itaalias enim müüdud sõidukite hulgas. Tipo oli aasta jooksul C-segmendi turuliider, hõivates sel aastal 20,7% automüügiturust. Sõiduki ostu kasuks otsustas EMEA piirkonnas üle 180 000 juhi. Lisaks on Fiat Tipo juba teist aastat järjest Euroopas C-kategooria mudelite seas kõige suuremate müügi kasvu näitajatega sõiduk.

Funktsionaalsus ja uuenduslikkus
Vaatame 1988. aasta Fiat Tipo 30. sünnipäeval üle omadused, mis on olemas ka tänapäevasel mudelil. See ei ole juhus, et uus Tipo kannab uhkelt oma eelkäija nime, millega see jagab sama vaimsust ja DNA-d. Disaini poolest on Tipo selgete joontega, innovatiivne ja omapärane. Mudel on oma klassis siseruumi poolest esirinnas, pakkudes tänu mugavale funktsionaalsusele meeldivat deja vu elamust.
Fiat Tipo disain on märkimisväärselt sisukas ning tõmbab ka liikluses endale tähelepanu. Auto esiots on disainitud horisontaalselt. See väljendab mudeli kõigis kolmes variandis silmatorkavat dünaamilisust. Ekstsentrilised, voolujoonelised ja aerodünaamilised autoküljed on omadus, mida jagab nii originaalne kui ka tänapäevane mudel. Viie uksega tänapäevane versioon viib mõtted kohe 1988. aasta Tipo mudelile. Viie uksega versiooni puhul väärib mainimist suur pagasiluuk. See tagab ligipääsu oma kategoorias juhtival kohal olevale 440 l suurusele pagasiruumile (luukpära puhul 550 l). Tagaluuk oli uuenduslik ka 30 aasta tagusel mudelil. See oli valmistatud erilisest kergest korrosioonivabast plastikust.
Nii algupärase kui ka tänapäevase mudeli puhul on sõiduki välisvormi pilkupüüdev kujundus kombineeritud salongiga. Nende disainimise puhul peeti silmas projekti suunitlustega kooskõlas olevaid praktilisi, lihtsaid ja funktsionaalseid väärtusi. See kombinatsioon on alati iseloomustanud Fiati C-segmenti. See on tugevalt juurutatud kaubamärgi DNA-sse.

Terviklik tootepere lihtsas mudelikomplektis
1988. aasta Fiat Tipo valmistati esimesele modulaarsele platvormirakendusele. Sellega nähti ette praeguse Tipo-seeria ja selle kolme mudeli tootepere kontseptsiooni. Sõiduki šassii oli teiste Fiati-mudelite, näiteks Fiat Tempra, baasiks. Saadaval oli traditsioonilise sedaankere ja luukpäraga mudel. 30 aastat hiljem on 4 uksega, 5 uksega ja luukpäraga Fiat Tipo mõeldud juhtidele, kellel on uued vajadused ja ostuharjumused, mis tuginevad informeeritud ja pragmaatilistele valikutele. Kõigil Fiat Tipo versioonidel on suurepärased omadused. Need mudelid on mõeldud peredele, paaridele ja noortele professionaalidele.
Fiat Tipo isikupäraks on kõigi mudelite dünaamiline stiil ja tugev karakter. Kliendi jaoks on mudeli väljavalimine tehtud lihtsaks. Valik seisneb mootorivariantide ja varustustasemete seerias, mis on suunatud turu kesksele rühmale. Lihtne ja lineaarne loogika on veel üks sarnasus 30 aastat tagasi turule toodud Fiat Tipo mudeliga. Algupärane Tipo tuli turule 1988. aastal. Sellel oli viis bensiini- ja diislimootori varianti, mis suutsid rahuldada kõiki selleaegse turu vajadusi, ning kaks varustustaset. Langetati teadlik otsus jätta kõrvale kõik eristavad omadused. Otsustati koondada mudeli uuenduslikkuse ja küpsuse kuvand lihtsasse nimesse: “Tipo”.

Fiat Tipo rakendusest “Digit” rakenduseni UconnectTM 7″
Fiati parimate traditsioonide kohaselt on kõik Tipo tootepere mudelid varustatud arvukate lahendustega, mis muudavad kõigi sõidukis viibijate elu paremaks. Sõiduki standardvarustus on väga rikkalik ning sisaldab uuenduslikku süsteemi UconnectTM 7″ HD LIVE, millel on 7″ kõrglahutusega värviline puutetundlik, mahtuvuslik ekraan, millel kasutaja saab sarnaselt tahvelarvutle kasutada kokkusurumis- ja nipsamisfunktsiooni. Saadaval on ka Uconnect Link, mida saab kasutada rakendustega Apple CarPlayTM ning Android AutoTM, muutes nutitelefoni juhtide jaoks kasutajasõbralikumaks.
1988. aastal lõi Tipo laineid tänu oma eriliselt moodsatele ja funktsionaalsetele tehnoloogilistele uuendustele. Viimistlustaseme “Digit” elektroonilised digitaalsed instrumendid integreeriti just selleks disainitud instrumendipaneelile, mis oli integreeritud armatuurlauda. Selle viimistlustaseme digitaalsed instrumendid olid oma funktsionaalsuse ja ergonoomika poolest tehnoloogia kõrgeimal tasemel ning tagasid suurepärase loetavuse.
Lühidalt öeldes tähistab Fiat Tipo mälestusväärset minevikku. Samas on ta varustatud uute väljakutsete seljatamiseks. Selleks kasutab ta esimese 30 aasta jooksul omandatud teadmisi ja küpsust. Mudeli disainis enam kui 3 aasta jooksul üle 2000 inimesest koosnev pühendunud rahvusvaheline meeskond. Selle aja jooksul läbiti üle 8,7 miljoni kilomeetri võrra teste kõige ekstreemsemates kliima-, tee- ja kõrgustingimustes. Seda tehti eesmärgiga pakkuda pereautot, mida saaks turundada enam kui 50 EMEA piirkonda kuuluvas riigis. Turg hindab neid pingutusi mudeli harukordse müügieduga.

Viimased uudised Fiatilt