x 

NÕUSTUN

Uudised

FCA uudised Genfist: Nürburgringile mõeldud mudelitest kuni kiireima maasturini

16 March 2018

Fiat 124 Spider S-Design

Märtsikuus Genfis aset leidval Euroopa suurimal autonäitusel esitlevad oma uudistooteid terve maailma autotootjad. Mitme uudisega üllatas külastajaid ka USA-Itaalia autotootjate ühiskontsern Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Aga missugused neist on Eesti jaoks kõige aktuaalsemad?

„FCA kontserni autod dikteerivad moode tervel autoturul. Alfa Romeo naasis suurejooneliselt kõige kiiremate autode valmistajate ridadesse ja tähistab seda eriliste, legendaarsele Nürburgringile pühendatud mudelite versioonidega. Fiat on oma stiili ja tehnoloogiaid peenelt ja moodsalt uuendanud. Jeep aga esitles legendaarse Wrangleri uut põlvkonda ning firma ajaloo kiireimat autot Grand Cherokee Trackhawki. Sellest saab etalon, mille järgi teised sportlike ja võimsate maasturite tootjad joonduma hakkavad,“ ütleb Aurimas Tamašauskas, Itaalia kaubamärgi Fiat Professional esindaja ja Modus Groupi autode ärisuuna müügidirektor.

Alfa Romeo piiratud väljalase kollektsionääridele
Kogu maailmas on üksainus koht, mis sportlike masinate järeleproovimiseks ideaalselt sobib. Selleks paigaks on Nürburgringi võidusõidurada Saksamaal. Raja üht konfiguratsiooni – Nordschleifet – kiidavad kõik autotootjad paljude kurvide, vahelduva teekatte, tehnilisi parameetreid ja juhitavusomadusi proovile panevate lõikude ning võimsust ja stabiilsust nõudvate pikkade sirgete eest. Ja võistlevad omavahel pidevalt selles, kes seal kiireim on.
Ka Alfa Romeo pole siin erandiks ning selle mudelid Stelvio Quadrifoglio ja Giulia Quadrifoglio on oma segmentides Nürburgringi raja rekordiomanikud. Stelvio on kiireim maastur, mis läbib ühe ringi 7 minuti ja 51,7 sekundiga; Giulia on aga 7 minuti ja 32 sekundiga kiireim neljaukseline sedaan. Mõlemal Quadrifoglio mudelil on sama 2,9-liitrine V6 Bi-Turbo mootor, mis arendab 510 hobujõudu ja 600 Nm. Antud mootoriga Stelvio saavutab kiiruse 100 km/h 3,8 sekundiga ja selle maksimaalkiiruseks on 283 km/h, Giulia vastavad näitajad on aga 3,9 sekundit ja 307 km/h.
Nende saavutuste tähistamiseks on Alfa Romeo turule toonud piiratud väljalaskega eriversioonid Nürburgring Edition (NRING). Lisaks rikkalikele Quadrifoglio seadmetele on neil standardvarustuses ka süsinikkeraamilised pidurid, Sparco sportistmed, Alcantara ja nahaga kaetud rool ning rikkalikult süsinikkiust detaile, mis näitavad Alfa Romeo keskendumist auto väikesele kaalule ja parimatele juhitavusomadustele.
Iga NRINGi mudel on varustatud piiratud väljalaset märgistava logo ja seerianumbriga ning kokku valmistatakse neid vaid 216: 108 Stelviot ja sama palju Giuliaid.

Fiati uus stiil S-Design
Genfi autonäitusel esitletud mudelisari S-Design on Fiati vastus neile, kes otsivad oma argipäeva dünaamilist, moodsat ja erilist saatjat. S-Designi saab valida kabrioletile Fiat 124, linnamaasturile Fiat 500X ja kõikidele Fiat Tipo mudelitele.
Fiat 124 S-Designil on palju lisaseadmeid olemas juba standardvarustuses. Uue disainiga autos on juhi ja kõrvalistuja selja taha paigaldatud stiilne turvakaar roll bar, mis lisab kabrioletile sportlikkust. Omanäolised 17-tollise läbimõõduga kergveljed näevad suurepärased välja ja parandavad ühtlasi juhitavusomadusi; poleeritud terasest A-piilarid ja stiilsed tahavaatepeeglid aga annavad sellele originaalsele kabrioletile täiesti unikaalse välimuse.
Fiat 124 S-Design on varustatud 1,4-liitrise MultiAir bensiinimootoriga, mis arendab 140 hobujõudu ja 240 Nm. Kabriolett on saadaval nii mehaanilise kui ka automaatkäigukastiga ning saavutab kiiruse 100 km/h vastavalt 7,5 ja 7,6 sekundiga, tippkiirusteks aga on 215 ja 214 km/h.
Linnamaasturil Fiat 500X S-Design on 170-hobujõuline MultiAir mootor, 9-käiguline automaatkäigukast ja neljarattavedu. Teistest autodest eristavad seda erinevad poleeritud terasest detailid: uksekäepidemed, esispoiler, tagatulede raamistus, uste külgkaitsed, küljepeeglid ja pagasiluugi käepide. Fiat 500X S-Designi standardvarustusse kuuluvad kahevärvilised 18-tollised veljed, ksenoontuled ja paljud muud mugavusseadmed.
Ka Euroopas suurt edu saavutanud Fiat Tipo tootesari täieneb S-Designi pakettidega. 2017. aastal kasvas Fiat Tipo müük kogu Euroopa autoturu C-segmendis kõige kiiremini, turuosa aga moodustas 4,1 protsenti.
Genfis näidati huvilistele vaid Fiat Tipo S-Design luukpära, kuid seda paketti võib valida ka teistele Tipo mudelitele – sedaanile ja universaalile. Fiat Tipo S-Designil on 18-tollised veljed, interjööris aga kombineeritakse kaht kvaliteetmaterjali: nahka ja Airtexi. Fiat Tipo S-Designi standardvarustusse kuulub ühilduvus Apple CarPlay ja Android Autoga, 7-tolline puuteekraan ja muu Fiati uusim ühendustehnika.

Viimased uudised Fiatilt